vrijdag 5 juni 2015


Workshop over
Vincent van Gogh  


Ik ben woensdag 3 juni bij de workshop De Nieuwe Vincent geweest. De les was in de bibliotheek in Udenhout. Toen ik binnenkwam was het al begonnen (want ik had eerst saxofoonles). Iedereen was druk aan het tekenen. Het zag er heel professioneel uit. Er stond een lange tafel en er waren best veel kinderen, wel 20 denk ik. Er waren ook een paar kinderen van mijn school. Ik zit op de Mussenacker in Udenhout.

De lerares heette Janita. Janita gaf veel aanwijzingen en we mochten zelf weten wat we tekenden. De stoelen zaten lekker en we kregen drinken en Milky Ways tussendoor. Daarna kreeg iedereen een echt doek om te gaan schilderen. Het was best rustig tijdens de workshop. Iedereen lette heel goed op wat Janita vertelde over bijvoorbeeld de verschillende manieren van tekenen.

'Iedereen lette goed op wat Janita vertelde'

Een vraag die ik aan een paar kinderen stelde, was: Wat was de reden dat je deze workshop wilde doen?
Ivo (uit mijn klas): 'Mijn moeder heeft me opgegeven, maar ik vind tekenen niet leuk.'

Gina (uit mijn klas): 'Ik vind tekenen heel leuk, dan kun je ontdekken hoe je dingen mooi kunt maken.'
Tim: 'Ik vind tekenen en schilderen leuk, maar ik weet niet waarom.'

Alex



Geen opmerkingen:

Een reactie posten