zaterdag 6 juni 2015

Schilderen als Vincent van Gogh

In de bibliotheek in Udenhout was woensdag 3 juni een workshop over Vincent van Gogh. Je kreeg les om net zo te tekenen en schilderen als Vincent van Gogh. Ik vond het erg leuk om te doen. Zo zag de dag er uit.

Uitleg

Eerst kregen we informatie over Vincent van Gogh. Een vrouw vertelde over het leven van hem. Hij moest 4 uur fietsen naar school. Hij was geboren in Zundert. Dat vind ik erg grappig want mijn achternaam is Van Zundert. En hij had ook in Tilburg gewoond. 

Tekenen

Na de uitleg kregen we een tekenles. Het ging over dieptes en laagjes tekenen. Dat vond ik erg leuk en ik heb veel geleerd. Sommige kinderen konden erg goed tekenen en anderen wat minder. Maar dat maakte niet uit want volgens mij vond iedereen het wel leuk om te doen.


'Na het tekenen begonnen we met schilderen.'

Schilderen
Na het tekenen begonnen we met schilderen. We kregen eerst wat tips en daarna mochten we beginnen. Ook bij dit onderdeel waren sommige schilderijen weer mooier dan de anderen maar ook hier maakte dat niks uit. Toen de tijd om was maakten we nog even een groepsfoto met alle schilderijen. Het was een geslaagde dag.



Lies van Zundert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten