vrijdag 12 juni 2015



Uitbundig

festival WAK

TILBURG - Zondag 31 mei ben ik bij het festival van de Week van de Amateurkunst (WAK) bij het Factorium in Tilburg geweest. Ik heb er drie dingen bezocht en een workshop gevolgd. Lees snel verder om te weten wat ik ervan vond. 

Toen ik bij het Factorium aankwam, was er een act bezig. Voor het Factorium is een pleintje waar een soort zwart kleed lag. Daarop stonden drie mensen met vlaggen te zwaaien. Dat was het teken voor 20 jaar Beste Buren met België. Daarna volgden een paar speeches, dansten twee meisjes in tutu’s en stonden er opeens twee rockende mensen op het dak. Dat is wat je noemt een opening. 

Daarna werd er aan iedereen gratis WAK-gebak uitgedeeld. Heel leuk en lekker. Er werden ook kranten uitgedeeld met het programma zodat je wist wat je kon gaan doen. Ik ben een workshop gaan volgen: stickers maken. Dat was heel leuk. Je kon de stickers zelf versieren en inkleuren. Daar was ik ongeveer een half uur mee bezig. 

Orpheus
In het Factorium was een optreden van leerlingenorkest Orpheus. Ze speelden meerdere liedjes met het thema 'filmmuziek'. Een nummer was Frozen (van de Walt Disney-film). Dat was mijn favoriet.

Later heb ik de dirigent en twee bandleden geïnterviewd. 'Waarom doe je dit?', vroeg ik aan bandleden Eddie en Kees. 'Heel simpel: muziek maken is leuk!', antwoordden ze. Ook hoorde ik van de dirigent (Jeroen) wat de voornaamste reden is waarom hij dirigeert: 'Het is leuk om te zien hoe kinderen en volwassenen muziek maken en leren maken.'
Eddie
Kees
Ik ben ook naar de theatervoorstelling 'Appeltje, Appeltje in mijn hand' geweest. Ik had het al eens naar gezien en ik vond het weer geweldig. Echt een leuk verhaal en goed geacteerd. 'Appeltje, Appeltje in mijn hand' is gemaakt door Perron 12.

'Appeltje, Appeltje in mijn hand'.

Tot slot ben ik naar een dansmix geweest. Dat was heel leuk. Er was hiphop, klassiek, modern, jazz, streetdance en meer. Er waren kinderen, tieners en oudere mensen. Het was erg leuk en afwisselend. Sommige dansen kende ik beter dan andere. Leuk om dingen te zien die je normaal nooit zou zien.

Marieke van den Berg




Geen opmerkingen:

Een reactie posten