zaterdag 6 juni 2015



Open repetitie bij

de musical Oliver!
Op donderdag 4 juni ging ik naar cultureel centrum Jan van Besouw in Goirle. Daar was de hele cast (en dus ook mijn zus Esmée) aan het repeteren voor Oliver! Oliver! is een musical die je in december kunt gaan bekijken in Goirle en Oisterwijk. Het was een open repetitie en dus mocht iedereen komen kijken. Het was in een oude kapel.


Oliver! wordt gemaakt door Theater Atelier Goirle Oisterwijk (TAGO) maar ook door alle kinderen van het Souvenir Jeugdkoor uit Tilburg. Het zag er goed uit en het klonk echt mooi. Vooral het eerste lied: 'Taart'. Er waren ook volwassen en zij konden ook goed zingen.

De spelers werden begeleid door Mike (van TAGO) en Peggy (van toneelvereniging Souvenir des Montagnards). De kinderen vonden het echt leuk en de volwassenen ook. Iedereen lette goed op. Ze leerden dansen, zingen en acteren. Het viel wel een beetje op dat er veel meisjes waren en bijna geen jongens.
Ook het Souvenir Jeugdkoor uit Tilburg was bij de openbare repetitie van Oliver!














Kort interview
Natuurlijk, omdat ik kinderjournalist ben, kon ik een kort interview houden: Vind je het originele verhaal over Oliver leuk?
Ezra (speelt Dodger in Oliver!) : 'In het echte verhaal is er meer spanning en meer gevoel.'
Naomi (invaller voor Oliver): 'Ja, het is een spannend verhaal.'
Eva (speelt Oliver): 'Ik heb de film gezien.'

Wat vond je zo leuk dat je mee wilde doen aan Oliver!?

Ezra: 'Ik vind het gewoon leuk om in musicals te spelen.'
Naomi: 'Ik vind dat ook leuk.'
Eva: 'Ik hou van optredens.'


Vraag aan Mike, de regisseur: wat voor zin hebben de oefeningen en wat leren de kinderen?
Mike: 'Ik zorg ervoor dat de vaardigheden worden getraind die nodig zijn om te acteren. Ze leren goed acteren en dansen.'

Alex

Geen opmerkingen:

Een reactie posten