dinsdag 20 mei 2014

Kinderjournalist Anne-Fleur van Dooren over Kunstlab en Factorium Festival

Kinderjournalist Anne-Fleur van Dooren!


KUNSTLAB BIJ MUSEUM DE PONT

Eens per jaar kunnen kinderen (van 8 tot 12 jaar) op zaterdag meedoen aan een workshop van Kunstlab in museum de pont. Ga op ontdekking door het museum en maak in het atelier je eigen kunstwerk. In het museum zijn leuke dingen te zien zoals een groene kamer en de krukken zon en de bolle en holle spiegel en zo zijn er nog veel meer dingen die je kunt bekijken. De Pont is ook prachtig omdat het afwisselende tentoonstellingen zijn. het grappigste vond ik de groene kamer omdat die natuurlijk helemaal groen is maar ook verschillende soorten groen. Het leukst vond ik het kijken in het atelier. Het ging mis toen iedereen heel dichtbij stond en dan word ik heel zenuwachtig. dat vind ik nooit leuk.  

Maar De Pont hoopt dat jullie nog een keer langs komen en het is er echt leuk. Probeer!  

-----------------------------------------------------


FACTORIUM FESTIVAL

 


Op het Factorium Festival kon jong en oud echt genieten van gratis optredens en voorstellingen zoals: theater, muziek, musical, dans. Het kwam allemaal voorbij. Tussendoor kon je genieten van optredens buiten en kon je gewoon drinken, ijsjes eten en nog veel meer. Zelf aan de slag? Doe dan mee aan een van de gratis workshops of probeer een instrument uit. En je weet wat je wil spelen. Dan had je je eigen stijl zoals viool, hobo, drums, gitaar, dwarsfluit, cello, en nog veel meer. Op het Factorium festival vond ik het leuk dat je dingen kon uit proberen. Maar ik vond niet zo leuk toen muziek te hard stond. Want ik krijg dan piep oren. Ik had ook veel foto's gemaakt omdat ik anders de helft al vergeten had. Ik was ook bij een dans voorstelling geweest omdat daar 2 meisjes uit mijn klas danste, het thema was monsters. ze hadden zelf gemaakte pakjes en getoupeerd haren en doekjes met een dromen vanger. De ijscoboer zij dat dit festival heel mooi was. Aan het einde gingen ze het podium buiten afbreken, dat was wel cool om te zien.


> Anne-Fleur heeft ook prachtige foto's gemaakt! Deze vind je hier: http://ow.ly/x3NGT <

Geen opmerkingen:

Een reactie posten