vrijdag 23 mei 2014

Kinderjournalist Alex Soetekouw over de repetitie van de Sax-O-Factory van Factorium

Kinderjournalist Alex Soetekouw!



op woensdag ging ik naar de repetitie van de sax-o-factory, ik vond dat het heel mooi klonk samen. ze blijven ook mooi in de maat. soms klonk het een beetje hoog, maar ik vond dat juist mooi. iedereen helpt elkaar. ik mocht zelf ook meespelen, dat was héééééééééél leuk. nadat de repetitie voorbij was mocht ik ze ook nog interviewen. eerst vroeg ik hoe lang ze al samen speelden, Tom zei dat de band al acht jaar bestond maar dat niet iedereen er al vanaf het begin in zat. ik vroeg ook wanneer en hoe je in de band komt, Pim had het uitgelegd.  hij zei dat je erin mag als je tussen je a en b diploma zit en als je het niveau aankan. ook vroeg ik wat voor nummers ze vooral speelden. ze probeerden vooral bekende nummers zodat het publiek het zou herkennen. ik vroeg wie de naam bedacht heeft, dus ze legden uit dat het vanuit het pasamblé kwam, ze hebben al heel veel namen gehad. ik vroeg hoe vaak ze optredens hadden, ze zeiden dat als ze het willen, dat ze dan meer optredens hebben dan als ze niet willen. ze mogen het dus een beetje zelf bepalen. ze mogen ook zelf bepalen welke liedjes ze spelen, als het een lied is waar ze tijd in willen steken dan spelen het. soms verzint Lauran ook zelf liedjes.   mijn laatste vraag was wat ze later wilden worden, ze zeiden allemaal dat ze het nog niet wisten, maar ze zeiden wel dat ze sowieso iets met muziek willen doen. je kunt de sax-o-factory ook inhuren om bij feesten muziek te maken.
 
 


 
(Ja, jullie zien het goed: Alex speelt ook mee!)
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten